top of page

SAGT OM OS

"Lydpol har i samarbejde med Røde Kors og journalist Axel Boisen produceret podcasten ’Kaldet til slaget’.

Det er en podcast om en ungs mand rejse mod og med krig. Det er en podcast om Korea-krigen, Røde Kors og krigens regler. Det er også en podcast, der slår et solidt sving forbi Kim Larsens’ udødelige klassiker ’Jutlandia’, der den dag i dag er et af hans største hits. Og alle disse elementer, fortællestemmer og stemningsbilleder balancerer Lydpol på fornemste vis, så man som lytter trygt sejler med gennem podcastens mange spor. Som samarbejdspartnere er Lydpol lydhøre, kreative og super professionelle."

- Mathilde Risvig - Kommunikationskonsulent, Røde Kors.

"Anbefales: Lyt til den meget velfortalte og bevægende serie podcast om de hvide busser, der i krigens sidste uger befriede tusindvis af kz-fanger. Ærlig fortælling om samvittighedskonflikter og omkostninger ved at forhandle med Himmler og hans håndlangere."

- Mogens Lykketoft, om De Hvide Busser

​ 

"Jeg har kun godt at sige om samarbejdet: LYDPOL var uhyre grundige, og havde stor forståelse for både de faglige aspekter og vores interne organisationsprocesser. Der har været stor ros til podcastene internt i Rambøll og fra eksterne kunder. Jeg vil anbefale LYDPOL til andre, der skal have lavet (corporate) podcasts.” 

- Michael Rothenborg, Ramboll

"Vi har samarbejdet med LYDPOL i forbindelse med 2 festivaler, og har haft stor glæde af samarbejdet begge gange. LYDPOL har løst meget omfattende opgaver på kort tid, og vi havde en rigtig god dialog omkring produktionerne undervejs. LYDPOL gik til opgaverne med masser af gode idéer, kreativitet og en positiv indstilling. Det betød, at festivalen også fik relevant sparring omkring og inputs til, hvordan lydproduktionerne bedst kunne bruges i fotoudstillingerne. Derudover leverede LYDPOL produktioner af meget høj kvalitet, hvilket betyder, at produktionerne stadig er relevante og vedkommende - længe efter festivalen er lukket ned."

- Line Grevang, Copenhagen Photo Festival

”Jeg oplevede et meget engageret arbejde fra LYDPOL. Vi havde en god og problemfri dialog om samarbejdet og de udførte opgaven, som vi ønskede det. De har desuden deltaget til indvielsesarrangementer, hvor de deltog aktivt med oplæg om processen og arbejdet med formidling gennem lyd.”

- Anne Ringgaard, Stakeholder Management, Afdeling for Innovation og Sektorudvikling, DTU

"For at fuldende oplevelsen har LYDPOL udarbejdet en lydoplevelse, der fungerer som en integreret del af udstillingen. Der er sat lyd til udvalgte værker og man tages med ind i Odilon Redons inspirationsunivers. Man kan bl.a. høre Redons dagbogsnotater, oplæsning fra de bøger han illustrerede, og den musik han elskede. Meget overbevisende. Jeg sender en varm anbefaling afsted herfra om at besøge udstillingen og husk at få audiodelen med." 

- Lone Haaning, GIVING om "Into the Dream"

 

 

“I was so happily surprised during my last visit at Glyptoteket to finally find an exhibition that was using audioguides! I think audioguides have this power of getting the visitors immersed in a story and of giving a voice to an artist. It was also great to be able to walk around and look at the paintings while listening to Redon's story, rather than to stand and read long descriptions. For these reasons I am convinced that audioguides make art more accessible and create memorable experiences.“

- Chloé Trieu, digital storyteller  

"Tak for en fin og stemningsfuld lydwalk. Jeg følte mig virkelig taget ind i Redons univers på en enkel og elegant måde, samtidig med at jeg modtog en masse information og fik lov til at fantasere. Hvor er det fedt, at den også bliver brugt så meget. Jeg så ikke særlig mange uden høretelefoner på udstillingen." 

- Nanna Hauge Kristensen, prisvindende radiodokumentarist om "Into the Dream"

bottom of page